Skip to the content
Suaugusiųjų mokytojų kompetencijų tobulinimas
  • Home
  • Projektas
  • Ko mes siekiame?
  • Partneriai
  • Naujienos
    • Transnational Project Meetings
    • Training
  • Intellectual outputs
  • Kontaktai
  • Sklaida
    • Email campaigns
    • INFO days in each country
    • Table(s) for dissemination activities in each country
    • Facebook
    • Twitter
    • LinkedIn
  • lt_LTLT
    • en_GBEN
    • de_DEDE
    • it_ITIT
    • elEL

AdUp diagnostikos įrankis

Suaugusiųjų švietėjai susiduria su nevienalytėmis besimokančiųjų grupėmis, suaugusiųjų įtraukimas į ugdymo procesą ar motyvacijos didinimas iš suaugusiųjų švietėjų reikalauja ne tik didaktinių žinių ir įgūdžių, bet ir puikių įgūdžių bei kompetencijų, gebančių atliepti įvairius besimokančiųjų ugdymosi poreikius, didinti jų įsitraukimą į švietimą.

Diagnostikos įrankis leidžia suaugusiųjų švietėjams nustatyti savo turimas žinias, įgūdžius ir kompetencijas didaktikos srityje bei paskatinti juos įvertinti ir toliau tobulinti savo veiklą.

Kaip naudotis Diagnostine priemone:

Diagnostinėje priemonėje kiekviena kompetencijai turi savo apibrėžimą ir keletą „Aš galiu“ teiginių.

„Aš galiu“ teiginiuose aprašomos pagrindinės užduotys, kurias suaugusiųjų mokytojas / švietėjas galėtų atlikti tam tikroje kompetencijos srityje. Jie apima žinių, įgūdžių ir kompetencijos elementus, pavyzdžiui: grupės dinamikos valdymas reiškia, kad meistras turi žinoti grupės apibrėžimą ir jo dinamiką, sugebėti analizuoti besimokančiųjų elgesį grupėje, gebėti nustatyti galimas problemas ir sugebėti taikyti skirtingas strategijas valdant grupės dinamiką.

Kiekvieno lygio apibrėžimas apima žinių elementus, darbo standartą, autonomiją, susidorojimą su sudėtingomis situacijomis ir konteksto suvokimą.

Kiekvienam teiginiui, atitinkančiam specifinius kompetencijos gebėjimus, pateikiama įgūdžių lygio nuo naujoko iki eksperto vertinimo skalė, pritaikyta skyrelyje „Naujokas ekspertui: įgūdžių įgijimo Dreyfuso modelis ”internete ieškoti adresu: http://devmts.org.uk/dreyfus.pdf )

Įgūdžių lygiai vertinimo skalėje atitinka šiuos taškus:

Naujokas – 1 taškas

Asmuo turi bendras žinias ar supratimą apie pagrindines suaugusiųjų švietimo koncepcijas, nesusiedamas jų su praktika. Įgytos patirties lygis, pvz. klasėje ir (arba) eksperimentiniuose praktikos scenarijuose, asistento darbe, yra gana mažas. Taikant mokymo įgūdžius, jį reikia atidžiai prižiūrėti ar padėti. Jis / ji mažai žino arba neįsivaizduoja, kaip elgtis sudėtingose mokymo(si) situacijose. Kai kurias mokymo(si) situacijas suvokia be konteksto.

Pradedantysis – 2 taškai

Asmuo turi žinių apie pagrindines suaugusiųjų švietimo praktikos sąvokas. Šiame etape jis / ji gali atlikti aiškias mokymo užduotis pagal priimtiną standartą. Jis / ji gali spręsti apie savo atskiras veiklas, tačiau norint įvertinti ir įvykdyti bendrą mokymo procesą, reikalinga tam tikra pagalba ar priežiūra. Jis / ji gali susidoroti su sudėtingomis situacijomis tik tam tikru mastu, pasiekdamas tik dalinę rezoliuciją.  

Pažengęs – 3 taškai

Asmuo gali sėkmingai atlikti daugumą užduočių, kaip reikalaujama. Jis / ji turi gerų darbinių ir bendrų žinių apie suaugusiųjų švietimą. Retkarčiais gali prireikti eksperto pagalbos, tačiau paprastai gali užduotis atlikti savarankiškai. Pagrindinis dėmesys skiriamas žinių ar įgūdžių pritaikymui ir tobulinimui; asmuo kartais taiko šią kompetenciją situacijose, o norint sėkmingai atlikti užduotis, reikia minimalių nurodymų. Mokytojas ar švietėjas supranta ir gali praktiškai susidoroti su sudėtingomis situacijomis.

Įgudęs – 4 taškai

Asmuo gali be pagalbos atlikti veiksmus, susijusius su suaugusiųjų švietėjų kompetencija. Jis / ji puikiai supranta suaugusiųjų švietimą ir jo reikšmę praktikoje. Asmuo nuolat pateikia praktinių / aktualių idėjų ir perspektyvų apie proceso ar praktikos patobulinimus, kuriuos galima lengvai įgyvendinti. Gali mokyti kitus taikyti šią kompetenciją, paverčiant sudėtingus su šia kompetencija susijusius niuansus lengvai suprantamais terminais. Jis / ji gali visapusiškai spręsti sudėtingas situacijas ir lengvai priima sprendimus.

Ekspertas – 5 taškai

Asmuo yra žinomas kaip šios srities ekspertas. Jis / ji gali pateikti patarimų, šalinti trikdžius ir atsakyti į klausimus, susijusius su šia kompetencijos sritimi ir sritimi, kurioje naudojami įgūdžiai. Dėmesys yra strateginis. Jis / ji rodo nuolatinį meistriškumą pritaikant šią kompetenciją keliuose projektuose ir (arba) organizacijose. Jis / ji gali spręsti įvairias sudėtingas situacijas, suvokti bendrą mokymo(si) procesų vaizdą ir prireikus taikyti alternatyvius metodus.

Vartotojas perskaitys kiekvienos kompetencijos (kiekvienoje lentelėje) gebėjimų (teiginių) sąrašą ir įvertins kiekvieną atskirai pagal vertinimo skalę. Kiekvienos kompetencijos rezultatas skaičiuojamas atskirai; vartotojas gauna grįžtamąjį ryšį, pagrįstą balais, taip pat rekomendacijas, pasiūlymus dėl tolesnio kompetencijos vystymo ar tobulinimo.

Diagnostikos priemonė visų pirma skirta įgūdžiams ir kompetencijoms, kurios gali turėti tiesioginės įtakos besimokančiųjų motyvacijai ir įsitraukimui (autoriai supranta, kad bendra įgūdžių ir kompetencijų, kurias idealiu atveju turėtų turėti suaugusiųjų švietėjas, apimtis yra daug platesnė):

Spustelėkite diagnostinėje priemonėje specifinę kompetenciją:

  • Efektyvus bendravimas ir sąveika             
  • Savireflekcija ir valdymas
  • Mokymo veiklų planavimas
  • Mokymo veiklų vykdymas
  • Įvairovės valdymas
  • Skaitmeninė kompetencija (raštingumas)

 

Skaitmeninė kompetencija įgalinanti IKT pagrįstą mokymosi aplinką ir leidžianti suaugusiems besimokantiems naudotis šiomis mokymosi aplinkomis. Ši kompetencija yra įtraukta kaip sudedamoji kitų kompetencijų dalis, todėl nėra sukurta speciali priemonė kompetencijai įvertinti. Žiūrėkite įrankį DigCompEdu Assessment Tool.


Related documents:

  • AdUP – Upskilling Adult Educators “Development of the course curriculum”
  • AdUP – Upskilling Adult Educators “Curriculum del corso”
  • AdUP – Suaugusiųjų mokytojų kompetencijų tobulinimas “Kurso programa”
  • AdUP – Upskilling Adult Educators “Entwicklung des Kurscurriculums”
  •  

Project Nr. 2020-1-IT-KA204-079557

039481
Users Today : 18
Users Yesterday : 61
This Month : 737
This Year : 4689
DISCLAIMER | Europos Komisijos parama šio leidinio rengimui nereiškia pritarimo jo turiniui, kuriame pateikiama autorių nuomonė, todėl Europos Komisija negali būti laikoma atsakinga už informaciją panaudotą šiame leidinyje.
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Visada įjungta
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
SlapukasTrukmėAprašymas
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
IŠSAUGOTI IR SUTIKTI
Į viršų